Inwestuj w Nieruchomości 05/2007 - page 6

str. 6
Maj 05/2007 (105)
Więcej informacji w Internecie pod adresem
TRENDY
Kształtowanie systemu autostrad i dróg ekspresowych
(w tym również w ciągach dróg o znaczeniu
międzynarodowym E 40, E 75 i E 462):
Wzmacnianie sieci powiązań obszaru województwa z terenami sąsiednimi, w tym na przykład:
Modernizacja drogi krajowej 94
(powiązanie z centrum logistycz-
nym Sławków – Sosnowiec,
a docelowo poprzez „Maczki – Bór”
z drogą S1),
Wzmacnianie sieci powiązań
wewnętrznych poprzez realizację
połączeń zwiększających dostępność
terenów Aglomeracji Rybnickiej
i Raciborza poprzez
:
przebudowę dróg wojewódzkich: 935
Racibórz – Rybnik – węzeł „Rowień”
A1 – Żory - Pszczyna (z możliwością
kontynuacji nowego przebiegu w
kierunku drogi S1 i Oświęcimia)
oraz 933 Rydułtowy (od drogi
wojewódzkiej 935) - Wodzisław Śląski
– węzeł „Mszana” A1 – Jastrzębie Zdrój
– Pawłowice DK 81,
a także przebudowa m. in.: DK 88
(odcinek Kleszczów – Gliwice)
oraz np. : 43, 44, 52,
Usprawnienie połączeń Międzynarodowego Portu
Lotniczego „Katowice” z miastami Aglomeracji
Górnośląskiej poprzez budowę nowych połączeń
postulowane połączenie DK 81- Katowice – DTŚ -
Siemianowice Śląskie – Piekary Śląskie - MPL/A1
oraz DK-81 – Katowice - Chorzów-Piekary Śląskie-MPL),
Modernizacja istniejących
tras i realizacja nowych
połączeń wschód-zachód
i północ-południe dla tworzenia
alternatywnych połączeń
wewnątrzaglomeracyjnych, w tym
na przykład:
przebudowa drogi krajowej 79
Jaworzno – Mysłowice – Katowice
- Chorzów – Bytom w tym również
budowa nowych odcinków,
budowa drogi tzw „północna
obwodowa” Dąbrowa Górnicza -
Wojkowice – Piekary Śl. - Bytom,
kontynuacja budowy Drogowej
Trasy Średnicowej Katowice –
Gliwice z możliwością przedłużenia
w kierunku wschodnim do
Dąbrowy Górniczej i Jaworzna,
przedłużenie DK 94 w kierunku
zachodnim z rejonu Będzin
- Sosnowiec przez Czeladź -
Siemianowice Śląskie - Chorzów
do Bytomia (DTŚ-bis),
przebudowa i budowa dróg
łączących autostradę A4 z
południowymi dzielnicami Bytomia,
w tym np. trasa N-S (A4) węzeł
„Wirek” – Ruda Śląska - Bytom
(DW 925) lub A4-Zabrze - Bytom
(DW 921),
Przebudowa i budowa dróg w tym m.in. dróg wojewódzkich pomiędzy węzłami na autostradach,
w tym na przykład:
na autostradzie A1, DW 789 w rejonie węzła „Woźniki”, DW 925 w kierunku Orzesza i DK 81 od węzła
„Bełk”, DW 935 w rejonie węzła „Rowień”, DW 932 w rejonie węzła „Świerklany”, oraz DW 933 w
rejonie węzła „Mszana”,
na autostradzie A4 - DW 408 w rejonie węzła „Ostropa” łącznie z obwodnicą Sośnicowice, a także na
drogach ekspresowych, w tym na przykład:
na drodze S69, przebudowa drogi wojewódzkiej nr 942 od Buczkowice do węzła „Meszna” oraz
w rejonie Żywca połączenie z układem drogowym miasta (przedłużenie DW 944 do węzła „Żywiec”),
na drodze S11 - z projektowanego węzła w rejonie Chechła poprzez DW 908 i DK 78 oraz nowy odcinek
DW 911 do Piekar Śląskich (obejście Orzecha),
oraz drodze S1 w rejonie Lędzin (ciąg stanowiący przedłużenie DW 780 w kierunku zachodnim)
i Wilamowic,
przebudowa dróg w strefach rekreacyjnych tworzących ciągi drogowe o znaczeniu turystycznym np. :
drogi wojewódzkie nr 941, 943, 945,
przebudowa dróg wyznaczonych do przewozu ładunków niebezpiecznych, a także uwzględnienie w
projektach dotyczących przebudowy i budowy dróg parkingów strategicznych,
Kształtowanie systemu powiązań wewnętrznych
opartych na ciągach dróg krajowych i wojewódzkich, w tym np. :
S1
Pyrzowice - Dąbrowa Górni-
cza – Bielsko-Biała - Cieszyn
– granica państwa - /Brno/,
S69
Bielsko-Biała –
Zwardoń – granica państwa
- /Żylina/,
A1
Gdańsk -
Piotrków Trybunalski
- Częstochowa -
Gliwice – Gorzyczki
- granica państwa-
Ostrawa,
S11
Kołobrzeg - Poznań - Lubliniec - Tarnowskie Góry -
autostrada A1 (węzeł „Pyrzowice”)
A4
Drezno – granica państwa - Wrocław – Gliwice – Katowice
– Kraków – granica państwa – Lwów,
B
rak planów zagospo-
darowania przestrzen-
nego to tylko jeden
z elementów utrudniających
pozyskanie nowych terenów
inwestycyjnych pod budow-
nictwo mieszkaniowe. Wy-
daje się jednak, że o wiele bar-
dziej skuteczną barierą, jest
brak odpowiedniego dojazdu
do bardzo interesujących te-
renów.
Sukces Szczyrku, Wisły, czy
Ustronia spowodowały nie
tylko znakomite warunki geo-
graficzne i położenie. Tam-
tejsze nieruchomości stały
się atrakcyjne tak naprawdę
z chwilą wybudowania odpo-
wiedniego połączenia drogo-
wego z Katowicami.
Dzisiaj „odkrywana” jest Ży-
wiecczyzna. Tereny wokół Ra-
ciborza, czy jurajskie wsie. Wła-
śnie tam zaplanowana jest bu-
dowa nowych dróg co już prze-
kłada się na wzrost wartości
tamtejszych nieruchomości.
Zdaniem specjalistów odpo-
wiedniej jakości komunikacja
stanie się też wyznacznikiem
trendów w gospodarce miesz-
kaniowej.
Obecnie dojazd z Gliwic do
Katowic wygodną autostradą
bywa krótszy niż dotarcie do
centrum stolicy wojewódz-
twa z jej południowych dziel-
nic, które na razie są najmod-
niejszą i jednocześnie najdroż-
szą jej częścią. Z Rudy Śląskiej
nie trzeba już jechać krętymi,
wąskimi i wciąż zatłoczonymi
uliczkami, co skutecznie wy-
windowało ceny działek z kilku
jej dzielnicach.
Poniżej
przedstawiamy
plany budowy sieci dróg na
terenie województwa ślą-
skiego, które mają być zre-
alizowane w ciągu najbliż-
szych lat. To wskazówka,
a jednocześnie podpowiedź,
gdzie i jak kierować będą się
nie tylko samochody, ale też
i zainteresowanie inwestorów
poszukujących odpowiednich
dla siebie lokalizacji.
(TYS)
Dojazd z Gliwic do Katowic wygodną autostradą jest szybszy niż dotarcie
do centrum stolicy województwa z jej południowych dzielnic
Droga do domu
Przebudowa drogi krajowej
46 Opole – Lubliniec
– Częstochowa – Szczekociny
Podniesienie rangi drogi krajowej nr 78
na odcinku:
węzeł „Pyrzowice” (na autostradzie A1)
- Siewierz - Zawiercie - Szczekociny -
Jędrzejów S7 do drogi klasy ekspresowa.
lub budowa obwodnic w ciągu tej drogi
dla poprawy jakości połączeń z regionem
środkowo wschodnim Polski.
S1
Pyrzowice - Dąbrowa
Górnicza – Bielsko-Biała - Cieszyn
- granica państwa - /Brno/,
Informacje zebrała Monika Łupińska–Duda, Agencja NITKA & CZAPLA
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...24
Powered by FlippingBook